Airfix

Airfix 50022 Battle of Britain Gift Set

Battle of Britain Gift Set - Image 1
Skala: 1:72
Producent: Airfix
Kod produktu: afx50022
Aktualna dostępność: niedostępny
Ostatnio dostępny: 19.11.2012
147.99zł lub 25900 pkt.

Zawiera 23.00% vat
przy wysyłce do kraju: Polska
Aby zmienić kraj kliknij tutaj

Jeśli pozycja jest aktualnie niedostępna wpisz poniżej swój adres e-mail, a otrzymasz automatyczne powiadomienie gdy pojawi się w sprzedaży!

Czy możemy sprowadzić produkt którego nie ma na stronie lub jest niedostępny?

Informacje podstawowe

ProducentAirfix
Kod produktuafx50022
Waga1.17 kg
Skala1:72
Dodano do katalogu:25.5.2011
TagiHeinkel-He-111 Hawker-Hurricane Model-set Messerschmitt-Me-109 Supermarine-Spitfire
Hawker Hurricane to brytyjski jednoosobowy, jednosilnikowy samolot myśliwski o konstrukcji metalowej z elementami płóciennymi z okresu II wojny światowej. Działając na wszystkich frontach podczas II wojny światowej Hawker Hurricane zapracował sobie na miano jednego z najlepszych i najbardziej wszędobylskich samolotów owego czasu, zarówno w roli myśliwca jak i samolotu szturmowego. Niewątpliwie jednak najznamienitszą kartą w historii tej maszyny było walne przyczynienie się do odniesienia przez Brytyjczyków zwycięstwa w Bitwie o Anglię w 1940 roku. Samolot skonstruowany przez Sydney'a Camm'a na zamówienie Ministerstwa Obrony już w założeniu miał się stać główną siłą brytyjskiej floty powietrznej. Po raz pierwszy prototyp samolotu napędzany silnikiem Rolls-Royce Merlin Mk.II, wzniósł się w powietrze 6 listopada 1935 roku, pilotowany przez Georga Bulmana. Testy wypadły znakomicie i szybko zdecydowano się zamówić 600 maszyn, z których pierwsze weszły do służby w 111 dywizjonie RAF w grudniu 1937 roku. W momencie wypowiedzenia przez Wielką Brytanię wojny hitlerowskim Niemcom 3 września 1939 roku na wyposażeniu RAF znajdowało się już 19 gotowych do walki dywizjonów Hurricane-ów, które swoją karierę wojenną rozpoczęły od działań we Francji i Norwegii. W toku wojny powstało kilka wersji tego bardzo udanego samolotu. Pierwszą produkowaną seryjnie była wersja Mk.I z silnikiem Merlin III. Od 1940 roku do jednostek zaczęły trafiać wersje Mk.II z nowym silnikiem Merlin XX o mocy 1280KM. To ta wersja, jako pierwsza odmiana Hurricane’a, pełniła przede wszystkim zadania szturmowe i wsparcia pola walki. Najlepszą jej odmianą był Hurricane Mk.IID wykorzystywany min. w kampanii w Afryce Północnej w 1942 roku. Trzecia wersja to Hurricane Mk.IV z nowym silnikiem Merlin 24/27 o mocy 1620KM. Pełnił służbę jako maszyna szturmowa uzbrojona w bomby, pociski niekierowane oraz działka Vickers S do 1944 roku. Produkowana była również odmiana morska (Sea Hurricane), która służyła na lotniskowcach oraz na specjalnie przystosowanych statkach handlowych (Sea Hurricane Mk.IA). Dane techniczne (wersja Mk.IIC): długość: 9,84m, rozpiętość skrzydeł: 12,19m, wysokość: 4m, prędkość maksymalna: 547km/h, prędkość wznoszenia: 14,1m/s, zasięg maksymalny: 965km, pułap maksymalny 10970m, uzbrojenie: stałe-4 działka Hispano Mk.II kal.20mm, podwieszane-do 460kg bomb.

Supermarine Spitfire to chyba najsłynniejszy brytyjski myśliwiec z okresu II wojny Światowej. Była to maszyna o konstrukcji całkowicie metalowej, w układzie dolnopłata, z charakterystycznymi, eliptycznymi skrzydłami, z usterzeniem klasycznym i podwoziem chowanym w czasie lotu. Oblot prototypu nastšpił 5 marca 1936 roku. Spitfire okazał się podstawową maszyną RAF podczas wojny, która radziła sobie z powodzeniem także po niej, pozostając w produkcji przez 10 lat. Historia Spitfire zaczęła się na biurku kreślarskim R.J. Mitchella, głównego projektanta firmy Supermarine. Pierwsze maszyny trafiły do jednostek RAF w 1938 roku ale kiedy zaczynała się Bitwa o Anglię w lecie 1940, na lotniskach znajdowało się juz 19 dywizjonów nowoczesnych myśliwców - razem z nieco starszymi Hurricane Wysp broniło 600 samolotów. Wraz z rozwojem działań wojennych Spitfire pełnił służbę wszędzie tam, gdzie działał RAF-na Dalekim Wschodzie, w Afryce Północnej i we Włoszech, w czasie lądowania w Normandii i walk we Francji, wreszcie w toku operacji w Niemczech w 1945 roku. Dla wielu Brytyjczyków stał się symbolem zwycięstwa w II wojnie Światowej. Ta wspaniała maszyna doczekała się co najmniej kilkunastu wersji produkcyjnych. Najważniejsze z nich to min. pierwszy produkowany na masowš skalę Spitfire Mk.I napędzany silnikiem Rolls-Royce Merlin II o mocy 1030 KM. To przede wszystkim ta maszyna tak wspaniale zapisała się w Bitwie o Anglię. Opracowano wiele podwersji tego modelu min. PR Mk IA (wersja rozpoznawcza) czy PR.IG (uzbrojona wersja rozpoznawcza). Kolejną ciekawą wersją był Spitfire Mk.V z silnikiem Rolls-Royce Merlin 45 o mocy 1440KM. Później montowano również silniki Merlin 50. Produkcja seryjna tej wersji ruszyła w 1941 roku i stanowiła odpowiedź RAF na pojawienie się Messerschmitta Bf-109F. Kolejna, bardzo udana z resztą, wersja to Spitfire Mk.IX, napędzany silnikiem Merlin 61 z 4-łopatowym śmigłem. Powstał on jako przeciwnik dla Focke-Wulfa Fw-190 i został wprowadzony do produkcji pod koniec 1941 roku. Wersja ta była wielokrotnie modyfikowana i np. w 1944 roku doczekała się nowego celownika żyroskopowego, powiększonego steru kierunku czy innego układu skrzydła. Inna ważna wersja to Spitfire Mk.XIV z silnikiem Rolls-Royce Griffon 61, ze śmigłem pięciołopatowym. Produkcja seryjna ruszyła od października 1943 roku. Jedną z ostatnich produkowanych seryjnie była wersja Mk.21. Wersja ta posiadała silnik Griffon 61, zdecydowanie wzmocnioną konstrukcję oraz poszycie, wydłużono skrzydła, zwiększając ich powierzchnię lotną. Produkcja seryjna ruszyła w marcu 1945 roku. Dane techniczne (wersja Mk.XIV) : długość: 9,14m, rozpiętość skrzydeł: 11,23m, wysokość: 3,05m, prędkość maksymalna: 717km/h, prędkość wznoszenia: 18,5m/s, pułap praktyczny: 13200m, zasięg maksymalny: 1815km, uzbrojenie: stałe- 4 karabiny maszynowe kal.7,7mm oraz 2 działka Hispano Mk II kal.20mm, podwieszane-do 225 kg bomb.

Heinkel He-111 to niemiecki, dwusilnikowy średni bombowiec o konstrukcji metalowej, półskorupowej, w układzie dolnopłata z okresu II wojny światowej. Oblot protypu miał miejsce 17 listopada 1934 roku. W okresie 1934-1935 powstały trzy prototypy przeznaczone dla Luftwaffe o oznaczeniach V1, V2 oraz V3, z których ostatni stał się podstawą do stworzenia partii przedprodukcyjnej (He-111A-0), okazał się jednak nieudany, ze względu na za słabe silniki. Spowodowało to dalsze prace badawcze i eksperymenty z innymi silnikami, co ostatecznie doprowadziło do powstania He-111H, który od 1940 roku był produkowany na wielką skalę. Jako jednostkę napędową wykorzystywano (od wersji H-3) dwa silniki Junkers Jumo 211 o mocy 1100 KM każdy. To właśnie ta wersja na szeroką skalę była wykorzystywana w czasie bitwy o Anglię w 1940 roku. W toku II wojny światowej powstało kilkanaście wersji He-111, a dodatkowo każda z nich miała swoje modernizacje. Najważniejsze, oprócz wspomnianej "H", która pełniła także zadania bombowca torpedowego (He-111H-6) oraz np. samolotu oznaczającego cele innym bombowcom (He-111 H-18) to wersja "P" posługująca się dwoma silnikami Daimler-Benz DB 601A-1 i wykorzystywana min. w czasie kampanii wrześniowej. Natomiast najbardziej oryginalna to wersja He-111Z "Zwilling" (niem. bliźniaki) będąca przykładem nietypowego "połączenia" dwóch bombowców He111. Zadaniem tej nietypowej maszyny było holowania gigantycznego szybowca Me 321 lub trzech szybowców Go-242. Pojawiła się także wersja He-111Z2, która miała przenosić 4 pociski kierowane Henschel Hs-293, ale nie doczekała się ona użycia bojowego. W sumie powstało ok.6500 sztuk wszystkich wersji He-111. Dane techniczne (wersja He-111H-6): długość: 16,4m, rozpiętość skrzydeł: 22,6m, wysokość: 4m, prędkość maksymalna: 440km/h, prędkość wznoszenia: 4,3m/s, zasięg maksymalny: 2300km, pułap maksymalny 6500m, uzbrojenie: stałe-7 karabinów maszynowych MG15 lub MG81 kal.7,92mm, jedno działko MG FF kal20mm oraz jedno działko MG131 kal.13mm , podwieszane-do 2000 kg bomb. Messerschmitt Bf-109 to niemiecki, jednosilnikowy samolot myśliwski o konstrukcji metalowej, w układzie dolnopłata z usterzeniem klasycznym. Okazał się podstawowym i najliczniej produkowanym myśliwcem Luftwaffe w czasie II wojny światowej. Oblot prototypu miał miejsce 29 maja 1935 roku, a produkcja seryjna trwała w latach 1936-1945. W sumie szacuje się, że łącznie wyprodukowano około 35000 myśliwców Messerschmitt Bf-109 wszystkich odmian, z czego wiele po wojnie trafiło do sił powietrznych Czech i Izraela. Korzenie Bf-109 sięgają konkursu ogłoszonego w 1933 roku przez Luftwaffe na nowy samolot myśliwski. W konkurencji z He-112, projekt Bf-109 początkowo przegrał, ale dzięki intrygom Williego Messerschmitta , projekt mógł być kontynuowany i ostatecznie to on okazał się zwycięzcą konkursu, stając się podstawowym myśliwcem Luftwaffe. W toku produkcji powstało kilka głównych odmian samolotu Bf-109. Pierwszą serią przedprodukcyjną był Bf-109B (Berta) z różnymi wersjami silnika Junkers Jumo 210 (A lub Da). Były one testowane w Hiszpanii od 1937 roku w czasie wojny domowej. Kolejna wersja to Bf-109C (Cezar). Posiadały one inny silnik od wersji B, oraz rozbudowane uzbrojenie złożone z dwóch działek 20mm oraz 2 km kal.7,92mm. Także te maszyny walczyły na niebie Hiszpanii. Trzecia wersja to Bf-109D (Dora) z silnikiem Junkers Jumo 210 Da lub Daimler-Benz DB 600. Walczyła ona w kampanii wrześniowej, ale na przełomie 1939/1940 została zastąpiona przez wersję E. Najsłynniejszym modelem był Bf-109E (Emil) z silnikiem Daimler-Benz 601A lub N. Jako pierwszy model posługiwał się trzy-, a nie dwu-łopatowym śmigłem. Bf-109E walczyły w kampanii francuskiej, nad Anglią oraz w Afryce Północnej i na froncie wschodnim. Asem, który rozpoczął swoją karierę właśnie na Bf-109E był słynny Adolf Galland. Kolejna wersja to Bf-109F (Friedrich), która zdaniem niemieckich pilotów była najdoskonalsza aerodynamicznie. Posiała zmieniony kształt kadłuba, skrzydeł, owiewki kabiny, ale nie zastosowano nowego silnika. Wprowadzano go do służby na przełomie 1940/1941 roku. W ramach rozwoju konstrukcji opracowywano kolejne specyfikacje Bf-109, z których wersję G (Gustav) wyprodukowano w największej ilości egzemplarzy. Najpoważniejszą zmianą podnoszącą osiągi maszyny było zamontowanie nowego 12-cylindrowego silnika Daimler-Benz DB605A o mocy 1475KM. Uzbrojenie Bf-109G stanowiła para karabinów maszynowych 13mm znajdujących się w kadłubie przed owiewką kabiny pilota, oraz działko MG151 20mm lub cięższe MK108 30mm. Ostatnią produkowaną na masową skalę wersją był Bf-109K (Kurfirst), której produkcja ruszyła w październiku 1944 roku. Jako silnik zastosowano jednostkę Daimler-Benz DB 605DB lub DC. Bf-109K był najszybszą wersją z produkowanych w czasie II wojny światowej, osiągając do 730km/h. Poza tym powstały dwie wersje- H i Z, były to jednak wersje raczej eksperymentalne i ich produkcja wielkoseryjna nie ruszyła. Kolejne usprawnienia w dziedzinie napędu i uzbrojenia uczyniły Messerschmitta Bf-109 jednym z najgroźniejszych myśliwców II wojny światowej, a jednocześnie pokazały ogromny potencjał drzemiący w nieco kanciastym płatowcu stworzonym przez Williego Messerschmitta. Dane techniczne (wersja Bf-109 G-6): długość: 8,95m, rozpiętość skrzydeł: 9,92m, wysokość: 2,6m, prędkość maksymalna: 640km/h, prędkość wznoszenia: 17m/s, zasięg maksymalny: 850km, pułap maksymalny 12000m, uzbrojenie: stałe- 2 karabiny maszynowe MG131 kal.13mm oraz 1 działko MG151 kal.20mm , podwieszane-250 kg bomb, lub 2 wyrzutnie pocisków Wfr. Gr. 21.

Dopiero zaczynasz w modelarstwie i gubisz się w tysiącach produktów?
Zapoznaj się z poniższymi materiałami, może rozjaśnią Ci sprawę.

Chcesz pójść krok dalej i uczynić swoje dzieło nieszablonowym, dodając maksimum detali, aranżując ciekawe dioramy, tworząc niestandardowe wersje? Dowiedz się więcej na temat

 

Błąd w opisie? Zgłoś problem
Opinie naszych klientów
autor anonimowy

Kiedy dostawa? Oby przed świętami to może wezmę.

autor anonimowy

6.6.11 kolego ja mialem zestaw Revell'a "british legends" (spit, hurry, i lanc w 1/72) całkiem dobre modele z allegro z przesylka okolo 120zł czekam na in box tego to moze sie skusze, polecam wyzej wymieniony zestaw ;)

autor anonimowy

POPIERAM TEGO GOŚCIA KIEDY BĘDZIE IN-BOX TEGO I TYCH DWÓCH INNYCH ZESTAWÓW MAM NA MYŚLI TE LANCASTERY

autor anonimowy

gdzie zobacze in-box tego zestawu???

Dodaj swoją opinię o: Battle of Britain Gift Set
...
Dodano do katalogu: 25.5.2011
Aktualna dostępność: niedostępny
  • produkt dostępny
  • produkt niedostępny
  • produkt dostępny na zamówienie
  • dostawa towaru
  • brak
  • 1 sztuka
  • 2 sztuki
  • 3-5 sztuk
  • 6-10 sztuk
  • powyżej 10 sztuk
Czy możemy sprowadzić produkt którego nie ma na stronie lub jest niedostępny?
Ewentualne dodatki
-25%

Skala: 1:72
Producent: Peewit
Kod produktu: PEW-72253
Dostępność: dostępny!

27.99zł 20.89zł
lub 4900 pkt.

-26%

Skala: 1:72
Producent: Montex
Kod produktu: MT-SM72196
Dostępność: dostępny!

10.39zł 7.69zł
lub 1800 pkt.

Producent: AMMO of Mig Jimenez
Kod produktu: AMM-5224
Dostępność: dostępny!

35.89zł lub 6300 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Part
Kod produktu: PRT-S72-163
Dostępność: dostępny!

25.29zł lub 4400 pkt.

Skala: 1:72
Producent: KV Models
Kod produktu: KVM-72645
Dostępność: dostępny!

25.99zł lub 4500 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Special Hobby
Kod produktu: SPH-M72009
Dostępność: dostępny!

17.69zł lub 3100 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Eduard
Kod produktu: eduCX419
Dostępność: dostępny!

38.89zł lub 6800 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Yahu Models
Kod produktu: YM-A7242
Dostępność: dostępny!

10.39zł lub 1800 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Yahu Models
Kod produktu: YM-A7216
Dostępność: dostępny!

10.39zł lub 1800 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Montex
Kod produktu: MT-SM72203
Dostępność: dostępny!

10.39zł lub 1800 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Montex
Kod produktu: MT-SM72016
Dostępność: dostępny!

10.39zł lub 1800 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Eduard
Kod produktu: eduCX089
Dostępność: dostępny!

22.39zł lub 3900 pkt.

Podobne produkty

Skala: 1:72
Producent: Airfix
Kod produktu: afx1500
Dostępność: dostępny!

319.99zł lub 56000 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Airfix
Kod produktu: afx01010A
Dostępność: dostępny!

40.79zł lub 7100 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Airfix
Kod produktu: afx01071B
Dostępność: dostępny!

40.79zł lub 7100 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Airfix
Kod produktu: afx06014
Dostępność: dostępny!

144.99zł lub 25400 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Airfix
Kod produktu: afxJ6001
Dostępność: dostępny!

65.29zł lub 11400 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Airfix
Kod produktu: afxJ6000
Dostępność: dostępny!

65.29zł lub 11400 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Airfix
Kod produktu: afx01008A
Dostępność: dostępny!

40.29zł lub 7100 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Airfix
Kod produktu: afx55111
Dostępność: dostępny!

53.09zł lub 9300 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Airfix
Kod produktu: afx01008B
Dostępność: 2-6 tygodni

41.19zł lub 7200 pkt.

Skala: 1:72
Producent: AZ-Model
Kod produktu: AZM7707
Dostępność: dostępny!

69.59zł lub 12200 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Squadron Canopies
Kod produktu: SQD9109
Dostępność: 2-6 tygodni

26.39zł lub 4600 pkt.

Skala: 1:72
Producent: Hobby Boss
Kod produktu: HBB80254
Dostępność: dostępny!

28.79zł lub 5000 pkt.