Mitsubishi Ki-67 Hiryu (jap. lecący smok) był japońskim średnim samolotem bombowym o konstrukcji metalowej z okresu II wojny światowej. Napęd zapewniały dwa silniki Mitsubishi Ha-42-11 o mocy 1900 KM każdy. Oblot prototypu miał miejsce w grudniu 1942 roku, a produkcja seryjna trwała w latach 1943-1944, kończąc się wytworzeniem ok.760-770 samolotów tego typu. Uzbrojenie pokładowe składało się działka Ho-5 kal. 20 mm oraz pięciu karabinów maszynowych Ho-103 kal. 12,7 mm. Maszyna mogła zabierać ładunek bomb o masie do 1600 kilogramów.
Mitsubishi Ki-67 powstał początkowo na zlecenie dowództwa lotnictwa Armii, jako następca samolotu Nakajima Ki-49. Jako warunki postawiono nowej maszynie możliwie jak największą prędkość maksymalną, bardzo solidną konstrukcją i odporność na uszkodzenia, zdolność do działania w warunkach zimowych oraz silne uzbrojenie strzeleckie – znacznie potężniejsze niż na innych samolotach tej klasy w lotnictwie japońskim. Wszystkie te warunki zostały spełnione przez zakłady Mitsubishi, a co więcej Ki-67 cechował się również sporym zasięgiem działania i wprost fantastyczną manewrowością jak na tę klasę samolotu. Co najmniej dorównywał takim samolotem jak B-25 Mitchell czy B-26 Marauder, a w wielu kategoriach wyraźnie je przewyższał. Bardzo wysoka wartość bojowa Ki-67 sprawiła, że został szybko przyjęty na zbrojenie także japońskiej marynarki wojennej. Samoloty tego typu były używane intensywnie zwłaszcza w końcowej fazie wojny na Pacyfiku w toku walk o Tajwan i wyspy Riukiu oraz w toku walk o Okinawę w 1945 roku. Niektóre Mitsubishi Ki-67 zostały użyte jako samoloty kamikaze.
Mitsubishi Ki-67 Hiryu (jap. lecący smok) był japońskim średnim samolotem bombowym o konstrukcji metalowej z okresu II wojny światowej. Napęd zapewniały dwa silniki Mitsubishi Ha-42-11 o mocy 1900 KM każdy. Oblot prototypu miał miejsce w grudniu 1942 roku, a produkcja seryjna trwała w latach 1943-1944, kończąc się wytworzeniem ok.760-770 samolotów tego typu. Uzbrojenie pokładowe składało się działka Ho-5 kal. 20 mm oraz pięciu karabinów maszynowych Ho-103 kal. 12,7 mm. Maszyna mogła zabierać ładunek bomb o masie do 1600 kilogramów.
Mitsubishi Ki-67 powstał początkowo na zlecenie dowództwa lotnictwa Armii, jako następca samolotu Nakajima Ki-49. Jako warunki postawiono nowej maszynie możliwie jak największą prędkość maksymalną, bardzo solidną konstrukcją i odporność na uszkodzenia, zdolność do działania w warunkach zimowych oraz silne uzbrojenie strzeleckie – znacznie potężniejsze niż na innych samolotach tej klasy w lotnictwie japońskim. Wszystkie te warunki zostały spełnione przez zakłady Mitsubishi, a co więcej Ki-67 cechował się również sporym zasięgiem działania i wprost fantastyczną manewrowością jak na tę klasę samolotu. Co najmniej dorównywał takim samolotem jak B-25 Mitchell czy B-26 Marauder, a w wielu kategoriach wyraźnie je przewyższał. Bardzo wysoka wartość bojowa Ki-67 sprawiła, że został szybko przyjęty na zbrojenie także japońskiej marynarki wojennej. Samoloty tego typu były używane intensywnie zwłaszcza w końcowej fazie wojny na Pacyfiku w toku walk o Tajwan i wyspy Riukiu oraz w toku walk o Okinawę w 1945 roku. Niektóre Mitsubishi Ki-67 zostały użyte jako samoloty kamikaze.
Mitsubishi Ki-67 Hiryu (jap. lecący smok) był japońskim średnim samolotem bombowym o konstrukcji metalowej z okresu II wojny światowej. Napęd zapewniały dwa silniki Mitsubishi Ha-42-11 o mocy 1900 KM każdy. Oblot prototypu miał miejsce w grudniu 1942 roku, a produkcja seryjna trwała w latach 1943-1944, kończąc się wytworzeniem ok.760-770 samolotów tego typu. Uzbrojenie pokładowe składało się działka Ho-5 kal. 20 mm oraz pięciu karabinów maszynowych Ho-103 kal. 12,7 mm. Maszyna mogła zabierać ładunek bomb o masie do 1600 kilogramów.
Mitsubishi Ki-67 powstał początkowo na zlecenie dowództwa lotnictwa Armii, jako następca samolotu Nakajima Ki-49. Jako warunki postawiono nowej maszynie możliwie jak największą prędkość maksymalną, bardzo solidną konstrukcją i odporność na uszkodzenia, zdolność do działania w warunkach zimowych oraz silne uzbrojenie strzeleckie – znacznie potężniejsze niż na innych samolotach tej klasy w lotnictwie japońskim. Wszystkie te warunki zostały spełnione przez zakłady Mitsubishi, a co więcej Ki-67 cechował się również sporym zasięgiem działania i wprost fantastyczną manewrowością jak na tę klasę samolotu. Co najmniej dorównywał takim samolotem jak B-25 Mitchell czy B-26 Marauder, a w wielu kategoriach wyraźnie je przewyższał. Bardzo wysoka wartość bojowa Ki-67 sprawiła, że został szybko przyjęty na zbrojenie także japońskiej marynarki wojennej. Samoloty tego typu były używane intensywnie zwłaszcza w końcowej fazie wojny na Pacyfiku w toku walk o Tajwan i wyspy Riukiu oraz w toku walk o Okinawę w 1945 roku. Niektóre Mitsubishi Ki-67 zostały użyte jako samoloty kamikaze.
Dopiero zaczynasz w modelarstwie i gubisz się w tysiącach produktów?
Zapoznaj się z poniższymi materiałami, może rozjaśnią Ci sprawę.
Chcesz pójść krok dalej i uczynić swoje dzieło nieszablonowym, dodając maksimum detali, aranżując ciekawe dioramy, tworząc niestandardowe wersje? Dowiedz się więcej na temat