Kupując model ( po raz pierwszy, lub kolejny do kolekcji) większość osób zwraca największą uwagę na rysunek na pudełku, prezentujący dany model, ( w końcu większość społeczeństwa to tzw. "wzrokowcy" :) obrazek taki inspiruje od początku budowy i jakby zamyka dalsze możliwości, ale nie o tym chcę pisać). W tym skromnym artykule chciałbym troszkę "pokierować" przy budowie modelu. Wiadomo, że w większości kupujemy modele po to, aby wykonać je tak jak wskazuje napisana na pudełku np: wersja pojazdu. Ale czasami zdarza się, że chcielibyśmy zbudować wersję pojazdu niedostepną na rynku i co wtedy zrobić... Przede wszystkim rozpoczynając musimy wybrać jaki model chcemy zbudować i jak chcemy go przerobić (WAŻNE- trzeba sprawdzić czy model wogóle jest na co przerabiać!). Później trzeba zebrać wszystkie możliwe informacje na temat budowanej przez nas wersji. Kolejny etap to przygotowanie planów według których model będzie przez nas budowany ( przyda się każde zdjęcie oryginalnego pojazdu - z zewnątrz jak i wewnątrz ). Bardzo przydatne są także monografie, w których można znaleźć wiele ważnych informacji. Kiedy wiemy już co i jak chcemy zrobić, można przystąpić do budowy: Wiele elementów z kupionej wersji pozostanie i NA PEWNO przyda się w przyszłości. Będą potrzebne na pewno elementy dodatkowe ( można sobie pozwolić na kupno jakiś akcesoriów typu: beczki, kanistry itp. ), ale większość musimy wykonać sami i tu zaczyna się najlepsza część... Trzeba zwracać uwagę na różne drobne artykuły codziennego użytku, bo okazuje się, że to "kopalnia złota" jeśli chodzi o budowe konwersji. Ja używam np: spinaczy do dokumentów, pałeczek kosmetycznych, cienkich drutów z wnętrz różnych silniczków. Posłuże się modelem aktualnie budowanym przeze mnie - Z modelu w skali 1:35 Sd.Kfz 251/1 robię Sd.Kfz 251/8, czyli z transportera półgąsiennicowego robię nieprodukowaną przez żadną firmę - model niemieckiego transportera opancerzonego-ambulansu. I na koniec mogę zachęcić do przerabiania (konwersji) modeli. Jestem przekonany, że satysfakcja po zrobieniu zmienionego modelu będzie ogromna, a i model będzie "jedyny w swoim rodzaju". Zdjęcie poniżej: moja przebudowa transportera opancerzonego i kilka różnych przydatnych "drobiazgów".

 

Autor: Przemo1CK