Rozkładanie i składanie oraz budowa aerografu.

Post Autor henkiel 26.1.2013
Witam! W niniejszym poradniku zaprezentuje jak prawidłowo rozkręcić i skręcić aerograf. Taka wiedza jest bardzo potrzebna do czyszczenia naszego sprzętu i ułatwia prace. Aerograf to Mar TG 180 z dyszą 0.3. Jest to aerograf dwufunkcyjny wraz możliwością blokowania maksymalnego wychylenia spustu. Pierwszą czynnością jest odkręcenie czarnej rączki, która stanowi obudowę dla mechanizmów dyszy i iglicy oraz lepsze leżenie aerografu w ręce. Jak widać na końcu rączki jest pokrętło. Jest to to właśnie funkcja blokowania maksymalnego wychylenia spustu. Wystarczy wkręcić pokrętło trochę do korpusu rączki a spust nie będzie mógł się maksymalnie wychylić. Oczywiście możemy kontrolować wychylenie spustu poprzez dokręcanie i odkręcanie pokrętła. Przydaje się to przy malowaniu wzorów kamuflażu gdy chcemy aby malowana plamka miała jednakową wielkość. Zabezpiecza to też przed niekontrolowanym poślizgiem palca na spuście. Po odkręceniu rączki ukazuje się nam mechanizm iglicy oraz spustu. Aby wyjąć iglicę należy odkręcić śrubkę zabezpieczającą (zaznaczona na foto). Po odkręceniu możemy swobodnie wyciągnąć iglicę ze środka aerografu. Iglica trzyma także dwa elementy spustu przez specjalny kanał. Jak to działa? Jak widać po wychyleniu spustu na pozycję maksymalną, tłoczek do którego jest przymocowana iglica, popycha ją i przez sprężynę i cofa się do naturalnego położenia. Po odkręceniu kolejnej śruby możemy wyciągnąć w/w tłoczek wraz ze sprężyną. Po w/w czynnościach możemy wyjąć spust i małą zakładkę. Mamy teraz dostęp do pierścienia oraz uszczelki która jest schowana w środku aerografu. Nie możemy wykręcić złotego pierścienia który podtrzymuje cały mechanizm jeżeli wcześniej nie zostanie wykręcona śrubka która blokuje jego ruch. Teraz wykręcamy pierścień. Mamy teraz dostęp do uszczelki. Ma ona za zadanie nie przepuszczanie farby ze zbiorniczka głównego do części aerografu w której znajduje się dostęp powietrza i cały mechanizm. Osadza się na tej uszczelce dużo farby więc należy ją czyścić. Pierwszym objawem gdzie uszczelka jest zatkana jest brak płynnego ruchu iglicy, może być też tak że śrubka jest zakręcona za mocno i iglica się blokuje. A śrubka wygląda tak. Wykręcamy ją małym płaskim śrubokrętem. Należy teraz wykręcić część która jest odpowiedzialna za dostarczanie powietrza oraz odbijanie spustu. Jeżeli ją problemy przy odbijaniu spustu, należy nasmarować ten złoty wystający dzyndzelek odrobiną smaru. I przychodzi kolej na ujrzenie dyszy. Odkręcamy pierw osłonę dyszy, jak widać robię osłonę jak i w/w części odkręciłem pincetą która ma ząbkowanie. A następnie kapturek dyszy. I tak oto mamy dostęp do najbardziej wrażliwej części aerografu. Dyszę można bardzo łatwo złamać, uszczerbać lub przekręcić dlatego zalecane jest jej odkręcanie specjalnym kluczem i tylko w ważnych wypadkach. Na dyszy również znajduje się niezbędny do prawidłowego funkcjonowania aerografu o-ring, czyli uszczelka. Jest 70%, że przy pierwszym odkręcaniu dyszy zostanie on zniszczony. I tak oto otrzymujemy sam korpus aerografu. Oraz pozostałe części. A teraz robimy mały riplej. Czyli skręcamy to wszystko do kupy. Pierw idzie mała śrubka która jest schowana w środku aerografu. Należy ja uchwycić śrubokrętem na magnez i wkręcić z powrotem. Teraz kolej na złoty pierścień, jak widać wkręcamy go tak aby wcięcia były widoczne i dotąd aby można go było zablokować śrubką. Następnie śrubka która blokuje pierścień. Najbardziej pracochłonną i denerwująca czynnością jest prawidłowe osadzenie spustu. Cała magia polega na tym aby wycelować złotym ruchomym tłoczkiem do środka dziury. Jeżeli zobaczymy złoty tłoczek od strony części z doprowadzeniem powietrza to znak, że wszystko jest tak jak powinno być. Spust należy umieścić wcięciem do tyłu, tak aby było możliwe maksymalne wychylenie iglicy. Następnie zakładka spustu. Umieszczamy ją tak aby ten wystający dzyndzelek był w kształcie litery " C ", brzuszkiem do spustu. Jeżeli spust sie będzie blokował albo zacinał to oznacza, że źle umieściliśmy tą zakładkę. Wszystkie elementy spustu umieszczone, teraz kolej na tłoczek wraz ze sprężyną. Jak widać tłoczek posiada wcięcie w które wchodzi śrubka do mocowania złotego pierścienia. Zakręcamy cały mechanizm. Następnie wkładamy iglice, grotem do przodu. Oraz zakręcamy ją śrubką. Oraz rączką. Następnie część dopływu powietrza. Jeżeli spust chodzi w dół i odbija w górę wszystko jest ok. Kapturki duszy. Gotowe.

Re: Rozkładanie i składanie oraz budowa aerografu.

Post Autor dariusz37 8.2.2013
Oj miałem problem, gdy go pierwszy raz rozkręciłem.