Główną działalnością firmy jest dystrybucja model i akcesoriów do modeli na Polskim rynku. Jednak specyficzne zapotrzebowanie na konkretne modele zaowocowało w Hobby 2000 nową, trafioną strategią. Wykorzystując kontakty z najlepszymi producentami modeli, pozyskano to co w produkcji jest najtrudniejsze i najbardziej kosztochłonne czyli plastikowe wypraski. Do współpracy namówiono firmy takie jak japońska Hasegawa i Fujimi, niemiecki Revell, chiński Dragon. Modele te zostały wyposażone w nową kalkomanię również wydrukowaną przez renomowane firmy, opakowano autorsko i dodano schematy malowania na świeżych instrukcjach. W ten sposób na rynek trafiło wiele poszukiwanych modeli, które od lat nie były wznawiane przez oryginalnych producentów. Mowa tu o ikonach lotniczych których same nazwy brzmią elektryzująco. Jak słusznie oceniono, istotnym elementem każdego modelu jest kalkomania i schematy malowania samolotu. Dla kolosów takich jak Hasegawa, Fujimi czy Dragon, posiadających setki i tysiące różnych modeli, wznowienie po latach jest sporym kosztem pomimo, że formy wtryskowe są długowieczne. Taka sytuacja dla mniejszych firm jest doskonałą okazją by pojawić się na rynku. Serie tych modeli to określona, niezbyt duża ilość wyprasek zakupiona od producentów. Z racji tego że są to konkretne, wybrane maszyny, przeznaczone są głównie dla doświadczonych modelarzy. Wietnamska wersja Mc Donell Douglar F-4 Phantom lub Douglas A-4 Skyhawk, brytyjski Supermarine Spitfire, North American P-51 D Mustang, Grumman TBF-1 Avenger, Lockheed P-38 Lightning, Republic P-47 Thunderbolt, Heinkel 111, Messerschmitt Bf-109, Junkers Ju-87 i wiele innych. Strategia firmy wydaje się dla każdego korzystna: dla modelarzy bo otrzymują poszukiwane, dawno nie wznawiane modele, dla firmy sprzedającej bo pozwala wejść na rynek z rozpoznawalnym, popularnym produktem i wreszcie dla autora i właściciela form wtryskowych bo bez ryzyka pozwala by modele wciąż były obecne na rynku. Podobnym scenariuszem posługują się czeski Eduard czy niemiecki Revell.